Trucuri pentru prepararea unei mese în 10 minute, când ai un program încărcat

Hai s-o recunoaștem: uneori săptămână este atât de plină de sedințe, iar orele de birou atât de lungi, încât mesele de seară care durează mult pentru a fi preparate lipsesc cu desăvârșire din meniu. Din fericire, acest lucru nu înseamnă că trebuie să faci un compromis în ceea ce privește gustul sau de calitate. Aceste trucuri pentru prepararea unei mese în 10 minute se potrivesc de minune cu programul tău încărcat, dar, de asemenea, ele pun accentul pe mâncăruri sănătoase și delicioase - permițându-ți să găsești echilibrul perfect între o alimentație curată și eficiență .

Dotează-te cu un echipament care-ți va permite să economisești timp

Primul pas în a-ți face bucătăria mai eficientă este să investești în câteva instrumente care te vor ajuta să obți maximum de nutrienți și arome, cu un minim efort. Printre acestea se numără o răzătoare portabilă și un instrument de decojit legumele și fructele, care-ți va permite să faci fidea plină de nutrienți din dovlecei, morcovi și alte legume proaspete. Un robot de bucătărie și un blender care taie, macină și transformă rapid în piure toate ingredientele. Și câteva tigăi de calitate cu suprafețe de care nu se lipesc ingredientele, pentru a simplifica spălatul vaselor. Pentru a-ți îmbunătăți bucătăria și pentru a găti ca un profesionist, câteva cuțite de calitate și o pilă de ascuțit cuțitele sunt absolut necesare.

Optează pentru alimentele crude

O dietă sănătoasă include porții generoase de fructe și legume crude și neprocesate. Unele dintre rețetele raw ideale pentru mesele sănătoase includ “super salatele”-- încercă să prepari una cu cât mai multe fructe și legume, nuci și semințe, apoi toarnă peste tot acest amestec un dressing de iaurt și ierburi aromatice -- supele gazpacho și alte supe reci (pentru care robotul de bucătărie sau blenderul sunt instrumente perefecte), un platou cu tapas, ce include legume curățate și feliate, humus și piept de pui la grătar, sau poate o salată grecească cu castravete, ceapă roșie, roșii, brânză feta și oregano.

Rețete de 10 minute pe care să le pregătești la cuptor sau aragaz

Există o mulțime de feluri de mâncare pe care le poți pregăti la cuptor și aragaz și care nu durează mai mult de 10 minute pentru a fi gata. Încercă să faci niște ruloruri din fileuri proaspete de somon cu sparanghel și ulei de susan, pregătite la cuptor. Pentru o tigaie picantă rapidă și delicioasă se amestecă într-un wok buchețele de broccoli, mazăre, păstăi de fasole albă și varză tăiată mărunt, mai adaugă și niște bucățele de piept de pui sau tofu, apoi condimentează cu sos de soia. O omletă simplă cu ciuperci tocate, un pic de parmezan ras și pătrunjel proaspăt este, de asemenea, o opțiune delicioasă și rapidă. Se servește cu o salată asortată.

Pune la congelator din timp câteva mese sănătoase

În perioadele mai puțin aglomerate, pregătește câteva porții generoase de feluri de mâncare ce pot fi depozitate la congelator, precum lasagna, mâncare de fasole sau supă de legume, tartă cu somon și musaca cu carne de pui. Îngheță-le în caserole de plastic închise ermetic. Apoi, în timpul săptămânilor mai încărcate te poți bucura de aceste mese delicioase ce vor fi gata într-o clipită. Pentru a păstra maximum de vitamine și savoare, este recomandat sa congelăm mâncarea la cel mult o săptămână dupa ce am făcut-o.

Pune-ți la muncă abilitățile de gestionare a timpului

Pune-ți la muncă abilitățile de gestionare a timpului și de stabilire a obiectivelor chiar și atunci când vine vorba de pregătirea meselor: dacă transformi într-un obiectiv clar dorința de a petrece mai mult timp cu familia sau de a-ți petrece seara cu alte activități plăcute și mai puțin timp în bucătărie, vei fi mult mai motivată în optimizarea rutinei din bucătărie și a tehnicilor de gătit.

Privește gătitul ca pe o stare meditativă

Chiar și atunci când pierzi doar 10 minute, gătitul poate fi o metodă foarte bună pentru a-ți echilibra mintea și pentru a-ți reîncărca bateriile după o zi lungă și obositoare, ceea ce înseamnă că vei fi pregătită pentru a face fața noilor provocări ce pot apărea. Gândește-te la pregătirea mesei ca la un fel de meditație — de la tocatul legumelor, pâna la condimentarea potrivită — și transformă acest lucru într-un aspect al misiunii tale pentru o viață mai echilibrată.

Împărtășește cu noi rețetele tale de 10 minute și trucurile culinare preferate: Ce-ți place să gătești?

EXPLOREAZĂ ŞI SIMTE-TE BINE!