Regulile de aur pentru o dietă echilibrată

Știi cât de important e să păstrezi o dietă echilibrată, dar uneori viața ta aglomerată nu-ti permite acest lucru. Aceste reguli simple sunt ușor de ținut minte și-ți vor menține corpul într-o condiție ideală!

Începe cu un mic dejun sănătos

Să începem cu începutul. Chiar din momentul în care te trezești este important să te pregatesti pentru ca ziua să decurgă asa cum vrei tu. Nutriționiștii ne spun de ani de zile: este esențial să mâncăm un mic dejun sănătos și bogat in nutrienți în fiecare dimineață. De ce? Pentru că demarează metabolismul și îți oferă energie pentru toată ziua pe care o ai înainte. Dacă ajungi la birou cu un stomac care te roade, îți va fi foarte greu să te concentrezi și te vei gândi numai la gustări extravagante. Un mic dejun bun include fructe, cereale integrale și iaurt.

Limitează-ți gustările hipercalorice

Colegii tăi au adus niște prăjituri făcute acasă și le-au lăsat pe o masă pentru ca toată lumea să se servească... ce faci? Oricât de tentant ar fi, încearcă să eviți să te înfrupți pe saturate din ele. Pentru astfel de situații, ia întotdeauna cu tine la birou un fruct. Acesta va potoli pofta pe care corpul tău o simte pentru gustările hipercalorice, și nu vei mai visa la ciocolată!

Mese mai mici și mai dese

Când vine ora prânzului, ne trezim că mâncăm mai mult decât ne trebuie, pentru că ne este foarte foame. Încearcă să nu ajungi în acest punct și planifică-ți mese mai mici, cam la 3 ore. În acest fel nu vei ajunge să-ți fie atât de foame încât să mănânci mai mult decât ai nevoie. Pregătind câteva caserole pe care să le iei cu tine la serviciu nu vei mai fi tentată să comanzi mâncare fast food și vei economisi și bani!

Găsește procentul potrivit

Când vine vorba de farfuria ta, o metodă ușoară de a te asigura că mănânci o masă echilibrată este să te asiguri că jumătate conține salată sau legume care nu sunt bogate în carbohidrați. Ai încredere în frunzele verzi! Legumele cu frunze de un verde închis, precum spanacul, varza kale sau rucola, nu sunt doar gustoase, ci sunt și pline de fibre și antioxidanți. 25% din farfuria ta ar trebui să conțină proteine slabe: carne de pui sau curcan, fără piele . Restul de 25% este locul unde ar trebui să se afle carbohidrații, dintre care cei mai sănătoși sunt cerealele integrale, cartofii dulci, lintea, năutul etc. Respectând proporțiile de 50:25:25 la fiecare masă, te vei asigura că oferi corpului tău o combinație echilibrată de nutrienți.

Bea apă

De cele mai multe ori facem greșeala de a confunda sentimentul de sete cu cel de foame. Puțini dintre noi beau suficientă apă, așa că asigură-te că ai întotdeauna cu tine o sticlă de apă și încearcă să-ți amintești să iei din când în când câteo gură de apă. Când corpul e deshidratat, te simți obosită și riști să suferi de dureri de cap, amețeli, gură uscată și piele crăpată. Obișnuiește-te să bei un pahar de apă de cum te trezești, mai ales dacă la birou consumi și cafea, în timpul și după masa de prânz, dar și înainte de a te culca. Să incluzi apa în rutina ta zilnică este o metodă bună de a te asigura că ești hidratată.

Asigurându-te că urmezi întocmai aceste reguli de aur pentru o dieta echilibrată. Corpul tău se va simți mai sănătos, fericit și mult mai energizat. Ai vreo sugestie despre cum am putea să ne menținem o dietă echilibrată în paralel cu un stil de viață încărcat?

EXPLOREAZĂ ŞI SIMTE-TE BINE!