Cum exercițiile fizice cresc performanța mentală și starea generală de bine

Știi că a face un obicei din a face sport este o parte vitală pentru un stil de viață sănătos: este esențial pentru a-ți menține forța fizică și rezistența. Însă, știai că exercițiile fizice viguroase îți îmbunătățesc și performanța mentală și starea generală de bine? Nu e totul doar "în capul tău". Iată de ce exercițiile fizice te mențin într-o forma mentală și emoțională de top.

Antrenamentele tale zilnice te ajută să te simți mai echilibrat. De asemenea, te eliberează în mod natural de stres, iar provocarea de a atinge noi obiective în antrenamentele tale fizice este cea mai bună formă de motivare psihică. Indiferent că rutina ta fizică preferată e yoga și antrenamentele cardio sau o alergare de câțiva kilometri în aer liber, nimeni n-are cum să nege faptul că o sesiune bună de transpirație și creșterea ritmului inimii sunt esențiale pentru a avea o condiție fizică de top. Însă, cercetările recente arată că și creierul tău își îmbunătățește performanța, și că toate acestea reprezintă un element cheie în starea generală de bine. Iată de ce:

Exercițiile fizice intense cresc performanța mentală și memoria

Îți face plăcere să-ți depășești cel mai bun timp personal? A fost dovedit că împingându-ți limitele fizice și forțându-te un pic mai tare pentru a atinge o condiție fizică mai bună, aduce beneficii și memoriei și performanței mentale. Cercetătorii de la University of British Columbia au dovedit recent că exercițiile aerobice intense și regulate — cele care-ți fac inima să bată mai tare și care te fac să transpiri mai intens—ajută la dezvoltarea hipocampusului, acea parte din creier care controleaza memoria verbală și procesul de învățare*. Așa că, pentru a maximiza performanța la locul de muncă sau pentru a îndeplini o nouă provocare mentală, exercițiile fizice intense sunt prietenul tău cel mai bun.

Exercițiile fizice îmbunătățesc echilibrul emoțional și starea generală de bine

Pe lângă faptul că îți țin mintea și memoria într-o stare alertă, studiile arată că exercițiile fizice regulate contribuie și la un mai bun echilibru emoțional și la o stare generală de bine**. Într-un studiu s-a descoperit că oamenii care fac mișcare mai des sunt mai înclinați să aibă atitudini pozitive, niveluri mai reduse de stres și anxietate și, în general, au o stare de spirit mai bună**.

Pentru a transforma experiența exercițiilor fizice într-una și mai recompensantă, încearcă să asculți muzică în timp ce faci sport sau fă echipă cu un prieten pentru a vă motiva unul pe celălalt în atingerea următorului nivel de performanță, în timp ce vă bucurați de o companie placută și de discuții relaxante. Știi că motivarea este întotdeauna secretul atingerii unor obiective.

În acest moment, probabil că este destul de evident pentru toată lumea cât de strânse sunt legăturile dintre exercițiile fizice regulate, intense, performanța mentală și starea generală de bine. Ești pregătită să-ți intensifici rutina exercițiilor fizice și să treci la următorul nivel de aptitudini fizice, emoționale și mentale? Fă-o!

Ce te motivează să faci sport: beneficiile mentale sau cele fizice? Ambele?

EXPLOREAZĂ ŞI SIMTE-TE BINE!