5 Moduri în care să profiți la maxim de o pauză de 10 minute la serviciu

Ia-ți mâinile de pe tastatură și oferă-ți o pauză! Alocând 10 minute doar pentru tine, vei descoperi că vei fi mai plină de energie și mai eficientă când te vei întoarce la treabă. Așa că închide ecranul, pune-ți telefonul pe silent și încearcă una dintre aceste sugestii pentru o pauză de 10 minute cât mai eficientă.

Oferă-ți un masaj

Un auto-masaj îți va relaxa mușchii tensionați, dar, în același timp, te poate motiva și energiza. Ți-a înțepenit spatele de la prea mult stat în fața calculatorului? Apasă cu pumnii zona lombară și masează cu aceștia cât poți de mult din coloană, cu mișcări în sensul acelor de ceasornic, dar și în sensul opus acelor de ceasornic. Când ai terminat, îmbrățișează-te și întinde-ți cât poți de mult mușchii din partea de sus a spatelui. Dacă se întâmplă să ai la îndemână o minge de tenis, descalță-te, pune mingea sub talpă și apasă pe ea pentru a obține un masaj perfect pentru tălpile picioarelor. Un masaj al palmelor, folosind o cremă de mâini, îți va relaxa și hidrata palmele și degetele obosite.

Energizează-te cu o gustare sănătoasă

Încarcă-ți bateriile cu un fruct sau un pumn de nuci fără sare. De asemenea, nu uita să bei suficientă apă - e destul de simplu să ignori acest aspect, dar hidratarea te va ajuta să alungi starea de somnolentă și să rămâi motivat. De fiecare dată când bei sau mănânci, lasă munca de-o parte. Rupe-te câteva minute de muncă pentru a-ți savura gustarea sau băutura, le vei aprecia și mai mult.

Stimulează-ți mintea

Dacă simți că puterea de concentrare îți alunecă în alte direcții, oprește-te din muncă și oferă-ți o pauză de 10 minute. Exercițiile mentale rapide sunt perfecte pentru a-ți trezi mintea din letargie și pentru a-ți recăpăta concentrarea. Încearcă să rezolvi un Sudoku în 10 minute, calculează câți kilometri ai alergat săptămâna asta sau, de ce nu, scrie niste rime! Activitățile mentale scurte și intense, care-ți forțează mintea să se concentreze sunt excelente pentru a-ți antrena creierul și pentru a-ți îmbunătăți memoria. Sunt destule site-uri care oferă exerciții pentru creier, dar este recomandat ca, pe cât posibil, să stai departe de calculator.

Părăsește-ți calculatorul

Ochii îți pot deveni încordați, iritați și încețoșați atunci când privești toată ziua în calculator, așa că ia o pauză și îndepărtează-te de mouse. Fixează cu privirea un obiect indepartat, timp de 10 minute, afară, dacă se poate. Acest lucru te va trezi și-ți va relaxa ochii: când ești în aer liber folosesti vederea la distanță lungă si relaxezi muschii care asigura vederea la distanta scurta. Folosește această pauză pentru a te concentra pe gânduri care nu au legătură cu munca sau gândește-te la ceva ce trebuie să rezolvi acasă.

Meditează pe muzică

Pune-ți niște muzică relaxantă și timp de 10 minute meditează. Începe prin a respira adânc și lung - inspiră pe nas și expiră pe gură -, acest lucru va avea un efect calmant instantaneu și îi va permite minții tale să se detașeze. Alegând o piesă de 10 minute, nu va trebui să-ți faci griji că te vei lasa dus de val și vei uita de tine: când muzica se oprește, înapoi la muncă! Dacă meditația nu te atrage sau dacă te temi că poți adormi din greșeală, alege una dintre melodiile care te binedispun. Dă din picioare, mișcă-ți umerii și lasă energia să-ți curgă prin tot corpul...

Aceste moduri de a petrece o pauză de 10 minute te vor lăsa cu o stare de calm interior, te vor motiva și vei fi gata să te apuci din nou de treabă!

EXPLOREAZĂ ŞI SIMTE-TE BINE!